Після реформи системи освіти студенти втратили стимул для навчання. Про це в програмі Анатолія Макаренка «Діалоги з Макаренком» розповів доктор історичних наук і наук з держуправління, професор, заслужений діяч науки і техніки України Віктор Ченцов.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗ одного боку, ЗНО нівелює мотивацію і обмежує доступ до знань дітей з менш заможних сімей. А ті, хто поступили вчитися до ВНЗ, не ставлять за мету працювати за отриманою спеціальністю.
«Діти, які вступили і вчаться чотири роки на рівні бакалаврату в університеті, ніяких зобов'язань перед державою не мають. Але є друга проблема. На виході немає серйозного централізованого тестування або іспиту, який визначає: чи дійсно людина гідна отримувати диплом? Тому корупційна складова перейшла зі вступу на процес підготовки навчання», - робить висновок Ченцов.
Він вважає, що потрібно для фахівців створити стимул, щоб працювати за спеціальністю після здобуття диплома.
«Держава, яка безкоштовно навчає людей для певних сфер т.зв. державного замовлення, повинна мати віддачу цих людей і не випускати людей з дипломом неспеціаліста. До нас надходили ті, які обов'язково будуть служити на митниці, і зобов'язані вчитися, щоб там служити. Якщо немає ніяких зобов'язань для тих, хто навчається за державний рахунок, ми тільки будемо погіршувати стан речей з університетською освітою», - вважає Ченцов.
Нагадаємо, Україною котиться хвиля закриття десятків шкіл: батьки виходять на страйки і "атакують" Верховну Раду.
Також Знай.ua писав, що не юридична освіта, а юридична «корочка»: Друзенко оцінив рівень освіти в Україні.