Це передбачено поправками до закону України «Про лікарські засоби».
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяВидання РБК-Україна проаналізувало, чи відчують українські пацієнти брак ліків, пов'язаний із цими законодавчими змінами.
«Законодавці, звісно, розуміли, що неможна забороняти постачання ліків, яким не має замінника. Тому умова для застосування на заборону супроводжується іншою умовою: заборонений препарат має бути представлений в Україні як мінімум двома аналогами. Тобто Україна, розуміючи, що обмеження можуть нашкодити їй самій, не пішла шляхом самознищення, аби лише зробити ворогу боляче», - йдеться у публікації.
Автори статті також пояснюють механізм заборони ліків, повязаних з Росією. МОЗ отримує від Держлікслужби, СБУ, розвідувальних органів та інших уповноважених установ інформацію про порушення закону, а Комісія МОЗу розглядає отриману інформацію і приймає рішення.
«До складу Комісії були введені дві громадські організації: їх слухають, беруть їхні зауваження до відома і вони мають право голосу, як і решта членів», - наголошується у статті.
Перше рішення щодо припинення дії реєстраційних посвідчень на ліки було ухвалене щодо 35 препаратів угорської компанії "Гедеон Ріхтер". Вона продовжує виробляти ліки на території Росії і таким чином через сплату податків до російського бюджету опосередковано фінансує війну проти України.
На цьому фоні в Україні зявилася низка критиків закону, які вважають, що бенефіціарами "вигнання" з ринку іноземної продукції є українські компанії.
Разом з тим, як акцентується у статті, дух та буква закону про заборону ліків, що виробляються пов’язаними з РФкомпаніями, полягає в тому, аби спонукати світові компанії піти з ринку Росії. У такому разі вони можуть спокійно працювати на українському ринку і не платити податки у бюджет РФ.