Політичний оглядач Руслан Бізяєв у своєму новому блозі на YouTube поміркував на тему Шовкового Шляху і про те, як Китай побудував такий проект.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися«Давайте візьмемо карту першого Шовкового Шляху. На ній немає України. Ну добре. Але на ній спочатку не було і Туреччини. Туреччина підтримує уйгурів, тому в Китаї вирішили, що зможуть обійтися без неї. Хоча проблеми почалися ще далеко до Туреччини. Для початку треба було вирватися з Індійського Океану, обійшовши свого ключового геополітичного конкурента - Індію. Для цього був запущений проект «Перлове Намисто», - розповів Бізяєв.
За його словами, ідея Китаю була проста: він межує з М'янмою і Пакистаном по суші. А М'янма і Пакистан виходять до берега Індійського океану. Рішення: будуємо залізницю туди на Карачі і Янгон (Рангун) і отримуємо глибоководні порти на Індійському океані.
«Взагалі-то для торгівлі, але і про базування своєї Індоокеанском ескадри не забуваємо. Типу, для захисту торговельних шляхів, а й для контролю Індії праворуч і ліворуч по карті. Далі-Шрі-Ланка, і порти в Індонезії та Малайзії, але головне - не це. Прорив через гори до моря і свобода від товкучки в Малаккській протоці і капкана в Південно-Китайському морі», - продовжив пояснювати ідею Китаю Бізяєв.
Як відомо, проект відверто забуксував, адже постійні проблеми і скандали вже сьомий рік не дають запустити проект по повній.
«Китай і його партнери спочатку хотіли багато альтернативних транспортних коридорів через «правильні» країни з Азії в Європу. А по факту, то тут провал, то там. З усього, що реально вийшло - це купити порт Пірей в Греції, побудувати базу в Джібуті і домовитися з ЄАЕС по розширенню траси Китай-Казахстан-Росія-Білорусь-ЄС», - резюмував політолог.
Нагадаємо, раніше Знай.ua поширив заяву Бізяєва про те, що десятиліття хаосу і безладу твердо і безповоротно вступають в свої права.
Крім того, Бізяєв говорив, що сама по собі пандемія не змінить світ, але вона прискорила системні зміни.