В федерації роботодавців транспорту України розкритикували чергову версію доопрацьованого проекту наказу «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті».

На думку ФРТУ, нова редакція проекту Наказу практично не відрізняється від проекту минулого року, пише Rail.insider.

«Ще раз звертаємо увагу, що запропонована ініціатива, включаючи вимоги до ремонтів (КРП і тільки на 3 роки) де-факто зробить економічно недоцільним продовження строків понад нормативний, що призведе до списання понад 42 тис. одиниць вагонів та вдарить по інтересах власників вагонів, які через нормативні перепони вимушені будуть списувати придатні до використання вагонів», – йдеться в повідомленні на сайті Федерації.

Прогнозується, що такий захід створить шалений дефіцит на ринку вагонів, призведе до суттєвого скорочення промислового та сільськогосподарського виробництва, втрату робочих місць та відрахувань до Державного бюджету.

Крім того, в Федерації нагадали, що доведеться найближчим часом списати близько 2 із 5 тис. наявних обкотишовозів (з врахуванням вагонів з продовженим строком експлуатації). Але швидко побудувати таку кількість нових неможливо, адже потужності вагонобудівних заводів, хоч і є в наявності, але спрямовані на виробництво універсального рухомого складу – напіввагонів та зерновозів.

Популярні новини зараз
Повністю замінить ТЦК: які зміни чекають мобілізацію Який стаж не зарахують до пенсії: роки роботи просто викинуть Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити" Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Показати ще

Які доопрацювання потребує оновлений проект міністерства :

  • встановити обмеження на рівні нормативного терміну служби лише для піввагонів універсальних (33 роки) без подальшого зниження;
  • не встановлювати граничні обмеження для спеціального рухомого складу (в т.ч. обкотишовози, коксовози, платформи, цистерни);
  • не обмежувати використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення, по яким буде прийнято до моменту набрання чинності нормативним актом про обмеження строків продовження;
  • продовжувати терміни служби усіх типів вагонів після капітального ремонту (КР) і терміном до 5 років;
  • для балансування тимчасових «пікових» потреб (в т.ч через сезонні піки та періодичні погіршення показників перевезення залізницею) не забороняти використання іноземних вагонів у внутрішніх перевезеннях в режимі тимчасового ввезення строком до 1 року.

Нагадаємо, в лютому Міністерство інфраструктури оприлюднило нову редакцію проекту наказу “Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті”.

Вперше відповідний наказу МІУ оприлюднило у жовтні минулого року. Проте Державна регуляторна служба “завернула” відповідний проєкт наказу Міністерства інфраструктури, адже, на думку ДРС, “проєкт наказу був розроблений без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, прозорості та врахування громадської думки”.

Вдруге проект був опублікований наприкінці минулого року. Проте далі обговорення процес не пішов.